شایان سافت | SHAYAN SOFT

کره زمین در طول جغرافیایی با خطوط فرضی که از قطب شمال به قطب جنوب کشیده شده، به بخش‌های کوچکی تقسیم شده است که به آن‌ها نصف‌النهار گفته می‌شود. این تقسیم‌بندی‌ها فرضی بود

تایم زون (Time Zone) چیست؟

  • 13:11
  • 44 بازدید

کره زمین در طول جغرافیایی با خطوط فرضی که از قطب شمال به قطب جنوب کشیده شده، به بخش‌های کوچکی تقسیم شده است که به آن‌ها نصف‌النهار گفته می‌شود. این تقسیم‌بندی‌ها فرضی بوده و فاصله همه نصف‌النهارها از یکدیگر یکسان است. از میان نصف‌النهارهای فرضی (طبق یک توافق بین‌المللی)، نصف‌النهاری که از منطقه گرینویچ انگلستان می‌‌گذرد، به عنوان نصف‌النهار مبدأ در نظر گرفته شده است. ساعت سایر شهرها و کشورها بر اساس تعداد نصف‌النهاری که از نصف‌النهار مبدأ (گرینویچ) فاصله دارند، تنظیم می‌شود. منطقه زمانی یا Time Zone نیز مربوط به تفاوت ساعت شهرها و کشورها با ساعت مبدأ (گرینویچ) است.


تنظیم تایم زون دستگاه‌ها به این دلیل حائز اهمیت است که صحیح نبودن ساعت می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربران شود. این موضوع خصوصاً زمانی که کاربران از سامانه‌های مالی مانند نرم‌افزارهای معاملاتی، اینترنت بانک‌ها و امثال آن استفاده می‌کنند، اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال در صورتی که ساعت دستگاه تنظیم نباشد:

  • زمانی که کاربر وارد اینترنت بانک خود می‌شود، ممکن است به سرعت با دستور ورود مجدد به سایت مواجه شود. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که اختلاف ساعت بین دستگاه کاربر و ساعت اصلی سرور بانک، موجب شده است تا دسترسی کاربر به سایت با اختلال روبه‌رو شود.
  • زمانی که کاربر سامانه معاملاتی برای بررسی وضعیت نمادهای موجود در دارایی خود به پنل تحلیل تکنیکال مراجعه می‌کند، اطلاعات نادرستی از کندل‌ها و سایر داده‌ها به اون نمایش داده می‌شود.

دو مثال فوق تنها بخشی از مشکلاتی است که ممکن است به دلیل تنظیم نبودن Time Zone و ساعت دستگاه مورد استفاده، رخ دهد. از همین رو در ادامه قصد داریم نحوه تنظیم ساعت دستگاه‌هایی نظیر کامپیوتر شخصی و موبایل را بیان کنیم.

چگونه تایم زون دستگاه خود را تنظیم کنیم؟

با استفاده از راهنمای زیر می‌توانید تایم زون دستگاه خود را تنظیم کنید:

۱تنظیم ساعت و تاریخ در کامپیوترهای شخصی

تنظیم Time Zone در کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها بر اساس نوع سیستم عامل، کمی با هم متفاوت است.

  •  ویندوزهای ۷، ۸، ۱۰ و  Vista

اگر ویندوز شما از نوع ۷، ۸، ۱۰ یا ویندوز ویستا است، می‌توانید در دستگاه خود به بخش کنترل پنل (Control Panel) مراجعه کنید. کنترل پنل را می‌توانید با استفاده از بخش جستجو هم بیابید. در  Control Panelمشاهده می‌کنید که گزینه‌ای به نام Date and Time  وجود دارد. اگر این گزینه را مشاهده نکردید، می‌توانید نمایش آیکن‌های کنترل پنل را به Large Icon تغییر دهید تا این گزینه به شما نشان داده شود. ابتدا در تب Date and Time روی Change Date and Time کلیک و ساعت را بر اساس ساعت رسمی تهران تنظیم کنید. حتماً دقت کنید که قبل از ظهر (AM) و بعدازظهر(PM)  بودن ساعت را به درستی انتخاب و سپس تغییرات را ذخیره کنید. سپس در همان تب Date and Time روی گزینه Change Time Zone کلیک کنید. در پنجره Time Zone Setting از فهرست (کمبو باکس) گزینه (UTC+03:30)Tehran و سپس گزینه Automatically adjust clock for daylight saving Time  را انتخاب کنید. در پنجره Time Zone Setting دکمه OK را انتخاب کنید. سپس در تب Date and Time ابتدا دکمه Apply و سپس OK  را بزنید.

  •  ویندوز XP

در این نسخه از ویندوز نیز باید ابتدا به بخش کنترل پنل (Control Panel) مراجعه کنید. در پنجره Date and Time Properties  و زبانه (Tab)، تاریخ و ساعت دقیق را تنظیم کنید. حتماً به قبل از ظهر (AM) و بعدازظهر(PM)  بودن ساعت، دقت کنید. پس از تنظیم ساعت و تاریخ، گزینه Apply را انتخاب کنید. سپس به زبانه Time Zone مراجعه کنید و تیک مربوط بهAutomatically adjust clock for daylight saving Time  را بزنید. سپس مجدداً گزینه Apply را انتخاب کنید و پس از آن دکمه Ok را بزنید.

۲تنظیم ساعت و تاریخ در گوشی ها و تبلت ها:

  •  نسخه اندروید:

به تنظیمات (Setting) گوشی یا تبلت خود مراجعه کنید. در فهرست تنظیمات، بخش تنظیمات دستگاه، گزینه تاریخ و ساعت (Date & Time)  را انتخاب کنید. سپس تیک مربوط به تنظیم خودکار منطقه جغرافیایی (Automatic time zone) را بزنید.

  •  نسخه  iOS:

به تنظیمات (Setting) گوشی iPhone یا تبلت iPad خود مراجعه کنید. در بخش عمومی (General) تنظیمات دستگاه خود، گزینه تاریخ و ساعت (Date & Time) را انتخاب کنید. در این بخش گزینه تنظیم خودکار (Set Automatically) را فعال کنید. در پایان یادآوری می‌کنیم تنظیم تایم زون می‌تواند در استفاده بهینه از پنل تکنیکال و سامانه‌های معاملاتی موثر باشد. به امید اینکه این راهنمای کوچک برای شما خوانندگان عزیز مفید واقع شود.

منبع: سایت بآشگاه

بازنشر : شایان سافت

لایک : 0
کد امنیتی رفرش